mandag den 18. juni 2012

Om at være heldig - og en kjole i smukt vintagestof

Forleden kom der en sød pige ind i butikken for at vise mig nogle stofprøver.. Stoffet, som hun havde med, stammede fra hendes bedsteforældres gamle kjolefabrik, som de havde haft i 60'erne og 70'erne.  Der var nogle rigtig, rigtig fine stoffer i mellem - og jeg blev helt fascineret af både dem og den spændende historie om den gamle kjolefabrik i Herlev.

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at købe nogle meter af stofferne, og i dag var jeg så ude for at hente dem. Udover at gøre en rigtig god handel, fik vi os også en god snak om iværksætteri. Og hvor er det bare fedt at møde nogen, der ligesom mig, kan komme helt op at køre over forretning og idéudvikling :-)

Da jeg kom hjem kunne jeg ikke dy mig for at sætte saksen i en af stofferne. Jeg valgte stoffet herunder med et smukt grafisk-organisk print, som er blevet til en kjole i et ganske enkelt snit. Jeg løb dog tør for sort pipingbånd, så kjolen har lige nu kun en lomme. Måske den får to en dag.

Stoffet på det sidste billede er mest anvendeligt til jakker, vintershorts og bukser. Og sammen med lidt neonkoral fra Betty P, tror jeg, det kan blive SÅ sejt.

De sidste tre bløde sager er lige nu i vaskemaskinen, så dem viser jeg en anden dag :-)




Den neonkorale er her lige lidt mere orange end i virkeligheden... Faktisk har Betty P indkøbene samme farve som den på billedet, lyserøde, men reelt koralfarvede stribe..

12 kommentarer:

  1. wauw sikke en flot kjole!! Det er en rigtig 60´er model i stof og snit og jeg kan rigtig godt lide måden den bliver lukket på bagi.
    Stoffet er smukt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Og ja, der er temmelig meget 60'er over kjolen :-) KH M

      Slet
  2. Total cool Maria, jeg har også haft "dig" på besøg i dag :)
    Ja den havde du nok ikke set komme hva´ *griner*
    Ej jeg gjorde stor brug af din "sy piping bånd på lommer DIY"
    ...resultatet blev naturligvis skide godt med din kyndige hjælp!
    Tusind tak
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. He he - jamen det var da hyggeligt at jeg ku' komme besøg, og at besøget gav pote :-) Og så tak da. KH M

      Slet
  3. Suk hvor er den flot den kjole - ej, hvorfor render jeg ikke ind i én hvis bedsteforældre havde en kjolefabrik;-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det er nu heller ikke så tit, jeg er heldig sådan at støde ind i særligt stof... men fedt er det i hvert fald. KH M

      Slet
  4. Super flot kjole... og sikke en god historie med kjole fabrikken. der ligger nok stadig mange fine sager rund om på lofter og klæderrum. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.. Og ja, det er sjovt at tænke på, hvad der gemmer sig af skatte rundt omkring. Kh Maria

      Slet
  5. Åhh, hvor er den skøn. Jeg synes den er sej med kun en lomme.
    I morgen kommer der et indlæg hos mig, med de brune bukser med turkis piping, som dem du lavede. I mit indlæg fra i går, kan du se dem i marineblå med turkis :)
    Kh

    SvarSlet
  6. Sjovt med kjolefabrikken i Herlev. Min farfar fiskede containere i Herlev i firserne og vi har stadig knapper og lynlåse liggende fra den gang. Gud ved om det er samme sted fra.
    Mvh
    Mette

    SvarSlet
  7. Sjovt med kjolefabrikken i Herlev. Min farfar fiskede containere i Herlev i firserne og vi har stadig knapper og lynlåse liggende fra den gang. Gud ved om det er samme sted fra.
    Mvh
    Mette

    SvarSlet
  8. Eii hvor morsomt. Det kan da godt være det er samme sted fra :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...