mandag den 4. februar 2013

Lille kjole med forårsfornemmelser

Forårsfornemmelser er så småt begyndt at indfinde sig her hos mig - de kommer stille og roligt i takt med de længere og lysere dage. Og lige om lidt kan man forhåbentlig smide handsker og huer. Og flyverdragter, så det ikke er en kamp og tager en krig at komme ud af døren med to unger tidsnok til, at vi rammer skolen senest kl. 8.

Kjoler og lyse farver hører til foråret, og jeg er netop gået i gang med at sy nogle nye kjolemodeller. Den herunder gik dog ikke så forfærdelig godt. Jeg havde mine problemer med halsudskæringen og belægningen, som bare ikke blev helt god nok. Det bliver den næste gang.

Stoffet ser vældig krøllet ud. Men det er faktisk meningen - og skyldes ikke, at jeg ikke er ret glad for mit strygejern :-)



10 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Jeg kan da ikke se, at der er noget galt med halsudskæringen?? Jeg hepper også på forår, og ser frem til at slippe for flyverdragter!! Vi er ved at planlægge sommerferie, og det kommer man altså også i (sommer) stemning af:-) Kan anbefales :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola. Og jaaaaaa, sommerferie. Vi kan bare ikke finde ud af, hvor vi skal hen. Hvad skal I? KH Maria

      Slet
    2. Vi skal til Frankrig. Min mor er franskmand og jeg har en del familie i sydfrankrig, så ferien bliver en blanding med at være for os selv og besøge familie. Vi skal 1 uge i mobilhome på campingplads i St. Frejus ved Cote d´Azur, 3 uger i en lejlighed i cap coudalere ved pyreneerne og middelhavet og 1 uge i nærheden af Toulouse på en campingplads i mobilhome. Vi prøver at køre selv i år. Jeg har fundet lejlighed og det ene mobilhome på dba og på FDM´s hjemmeside. Priserne var meget rimelige.Men man skal være i god tid, for allerede nu er mange af lejlighederne udlejet. Glæder mig!!

      Slet
    3. Eiiii det lyder lækkert. Og længe! Og ja, det er rigtigt at det er en god idé at være i god tid.. Kan godt forstå du glæder dig :-)

      Slet
  2. Hej
    Skønne ting du laver! Hvor er stofferne fra til denne nederdel? http://maria-margadusen.blogspot.dk/2013/01/striber-pa-nederdel-og-fine-tanker-pa.html?m=1

    SvarSlet
  3. Mvh
    Kristina, der gik lidt ged i indlægget ovenover :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina. Tak skal du ha'! Nederdelen er syet i stof fra Stof 2000. Det er en kraftig "vinterjersey" - dog købt sidste år, så tror ikke længere de har lige præcis den. Kh Maria

      Slet
    2. Tak for hjælpen. Jeg kigger efter den til efteråret, den er rigtig lækker, ligner lidt uld på billedet, derfor blev jeg i tvivl :-)
      Mvh Kristina

      Slet
  4. Den ser rigtig fin ud.
    Flot med belægningen i kontraststof!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj. Kan også godt lide kontrasten - bare ikke finishen ;-) KH Maria

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...